tirsdag den 27. december 2016

Godt nytår 2017


Min tæller over unikke besøg her på bloggen er lige ved at runde 30.000. Det går jeg og glæder mig lidt over. Det er 5.000 om året, siden jeg satte Bloggen i søen for godt 6 år siden. Samtidig er jeg er lidt flov over, at bloggeriet er gået helt ned i tempo her i 2016. Det er ikke fordi lysten eller emnerne mangler - det gør tiden. 2016 har været et travlt år for mig, hvis jeg selv skal sige det. Her er en lille nytårsstatus.


Sidste år ved denne tid tog jeg en stor beslutning. Jeg opsagde min trygge stilling som advokat og partner efter 29 år i samme firma. Det blev måske for trygt og for kedeligt, og der var ikke det perspektiv for de mange timers indsats, som jeg kunne se mig selv i. Jeg havde efter moden overvejelse besluttet at gå solo - søge mine egne veje og arbejde så tæt og kompromisløst sammen med mine kunder - klienterne - som muligt.

Det var en svær tid med megen hemmelighedskræmmeri over for alt og alle; med forhandlinger og svære beslutninger. Jeg fik en god ordning og er taknemmelig for god behandling fra mine gamle kolleger og partnere, trods den trælse situation, som de også kom i. Siden oktober har jeg så kun været mig selv, og jeg nyder det - også udfordringen ved at nå det hele og ved at skulle klare det hele selv; selvom det naturligvis også er en byrde.

Det har kostet en stor indsats - dels i opsigelsesperioden; dels med forberedelserne og ikke mindst, da mit nye skib løb af stablen. Det sejler! Men alle mand har været på dæk og har kæmpet med elementernes rasen for at holde kursen. Det ser heldigvis ud til at stormen løjer og kursen holder. Jeg er dybt taknemmelig for alle henvendelserne og opbakningen - ikke mindst tak til de mange, der har betroet mig deres sager.



2016 blev på den måde et skelsår. Det blev det også, da jeg i marts mistede min far. Hans død ramte familien hårdt, selvom han havde en alder 84 år, hvor det ikke er unaturligt. Jeg savner ham meget - ville gerne fortælle ham om mine planer, og hvad der sker. At have nogen, der bakker 100 % op, uden forbehold, er så vigtigt, og når der forsvinder en, føles kun tomhed og ensomhed, selvom man ikke er alene.

Det her er samtidig forklaringen på, at bloggeriet er kommet meget i baggrunden. Jeg har dog skrevet lidt klumme til den lokale avis, og lidt aktivitet er der da også på denne blog. Min artikel om Dronningen af Humlum har givet lidt respons, da arkæologen Jeanette Varberg offentliggjorde en opdagelse af, hvad hun kaldte "glasvejen" gennem Europa fra/til Struer til Mellemøsten. Hun dokumenterede den via arkæologiske fund, deriblandt perlekæden fra Humlum. Nu er min artikel på opfordring kommet i årsskriftet "Struer 2017", som Struer Museum udgiver. Jeg er lidt stolt af, at jeg i artiklen kom ret tæt på at beskrive glasvejen, inden Jeannette Varberg fandt den.

Jeg håber, 2017 bliver et rart år - det trænger vi vist alle til med de triste og deprimerende begivenheder, som Verden har set i 2016. Jeg håber, at nogle af mine mange projekter, vil finde vej her til Bloggen. Lige nu forbereder jeg et foredrag om Johan Skjoldborg, og der er et par gode historier om ham, der trænger sig på.

Jeg vil ønsker alle, der besøger Bloggen her et rigtig godt nytår - tak for besøg, kommentarer...og kom endelig snart igen!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar