søndag den 12. maj 2019

Influenza tur-retur


Her gik jeg rundt og følte mig immun efter at have fået et CVR-nr. Det siger man jo, man bliver, som selvstændig. Men her i ugen tog influenzaen mig. Jeg sidder nu, søndag - rekonvalescent - og tænker på alt det forsømte, og det som gik galt, mens jeg tågede rundt i feber og kvalme. Jeg er kommet til at tænke på den lidt spøjse sygemelding ovenfor, der blev sendt ved en fejl til mig fra en mig ubekendt, men høflig, medborger. Her gik selve sygemeldingen galt: Det går nemlig galt, når man er syg!


Efter et møde på Fyn her i ugen, måtte jeg knække mig i Vejle - noget helt andet, end at stå af i Roskilde, om jeg så må sige, selvom symptomerne klart var Roskildesyge. Så rullede jeg stille, og meget forsigtigt, hjem til sofaen, og til en urolig tid. Her fandt jeg min hustru i samme tilstand, så den ventede omsorg udeblev, men lige for lige, som man siger.

Midt i febertågerne skal man så forsøge at tænke klart på frister og møder i kalenderen - den slags er jo ikke nemt at ændre på. Folk regner nemlig ikke rigtigt med, at man kan være syg, når man har CVR - og sletikke hvis man er advokat. Det er nok forklaringen på, at jeg har været syg en del gange, men kun haft måske 5 sygedage i mere end 30 år.

Det skal selvfølgelig gå galt; når man sådan ureglementeret fældes bagfra; og jeg glemte da også et tele-retsmøde fredag. Der kom samtidig en ny beskikket sag med retsmøde allerede mandag.

Syg som en høne var jeg med andre ord på arbejde til dels et u-aflyseligt udenbys møde - foruden det telemøde, jeg glemte - og jeg nåede også at mødes med min nye klient til den nye retssag mandag. I sygelejet herefter har jeg forberedt mig til retsagen. Lidt øv, at blive syg; jeg har hverken arbejde eller helbred til det!

Ør og svimmel, men uden feber her til morgen, har jeg rejst mig fra sygelejet. Her tog jeg mod til mig efter et frisk bad: Nederst i bunken af cowboybukser lå mine favorit-Levis fra 1990'erne. Ta-da! Uden at trække maven ind - og uden, det strammer det mindste, kunne de efter...20 år (?) knappes problemfrit.

Lidt ovenpå igen, er der udsigt til en del bold og formel 1 her i eftermiddag. Det skal der holdes øje med; og så er der ellers igen fuld program imorgen mandag. Nu skal det forsømte indhentes, så man kun er normalt bagud. God søndag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar