søndag den 31. december 2023

50.000 tak!

Blodrodsbjesk på julebordet 2023

Halvtredstusinde tak! Tak til jer hver især, der har besøgt min blog , siden den blev oprettet i november 2010. Jeg satte  nemlig en tæller på unikke besøgende i gang, da jeg gik offentligt med bloggen, og her den 30. december 2023 ramte den 50.000. Det er mange flere, end jeg i min vildeste fantasi havde kunnet forestille mig. Når man tænker genbesøg, og at der er cirka 3 sidevisninger pr. besøg, er det rigtig mange sider, der er blevet læst over tiden.

Det er knap så mange besøg, jeg selv får aflagt her på bloggen, selvom jeg holder øje med den. Mit liv har ændret sig over det spand af tid, som bloggen dækker. Jeg er blevet 62, og føler mig skarpt forfulgt af en alder, jeg ikke vil være. Der er alt for meget, der skal nås, så jeg har travlt, men det kan jeg også godt lide. At der sker noget.

Tilbage i 2016 sagde jeg mit faste job op for at begynde som selvstændig advokat. Jeg fik mig en bærbar computer og lejede et kontor og lånte et skrivebord og en stol, og så var man ligesom i gang. Det var vildt og jeg mindes stadig den konstante smag af blod, selvom det nok var indbildning, men raskt gik det, og alt skulle læres og opfindes helt forfra. Nu er vi 5 årsværk. 

Mine forældre er faldet fra  - først min far i 2016, så min mor efter triste oplevelser med demens, plejehjem og Corona-isolation. Så er man det yderste led, og man mister en stor del af sin historie. Heldigvis er der et barnebarn på vej. Livet går sin vemodige og alligevel optimistiske gang.

Jeg har krydset Limfjorden tilbage nordpå i 2020 og købt hus i Blokhus - dog kun til feriebrug. Det kunne jeg godt mærke, var lidt som at komme hjem igen. Sprogtonen, mentaliteten og det fantastiske Vesterhav - lyden af brændingen, når stormen løjer - dén lyd fra min barndom på Tranum Enge; og smagen af salt i luften efter storm. Her er godt at være - men det er der nu også i Struer, hvor jeg har boet, siden 1987, og er kommet til at holde af, og hvor mit netværk hovedsageligt er.

I november 2021 blev jeg valgt til byrådet i Struer. Spændende og frustrerende - og en helt anden verden, end den jeg har arbejdet i, hvor hårdt arbejde og planlægning kan flytte ting. Her er det andre spilleregler. Det er en hård læring som "ny". Dog begynder der at ske ting, som man kan tage ind som noget, man har påvirket. Mit ønske er, at de der kan melder sig til næste valg. Der er brug for det. Der er brug for ildsjæle, der vil gøre noget for "deres" sted.

Bloggen har været slemt forsømt de senere år. Om det vil ændre sig i 2024, ved jeg egentlig ikke. Men det er jo også kun for sjov, den findes. Jeg har stadig solidt mange ideer, der skal skrives. De ligger i bunker i mit kælder-hjemmekontor. Der må komme en dag, hvor de skal op til overfladen. Der er så mange små historier, jeg gerne vil have skrevet ned, først og fremmest for, at de kommer til at være fortalte til dem, der måske gider at høre.

Her på den sidste dag i 2023 skal der kun lyde et kæmpe tak for alle de besøg, der har været her på bloggen siden november 2010. Det er jeg glad for og stolt over. Jeg ønsker alle et rigtig godt nytår 2024!


1 kommentar:

  1. I'm grateful for the positive vibes and inspiration your blog consistently provides.

    SvarSlet