tirsdag den 28. januar 2014

Istid ved Kilen 26.01.2014

Struer skyline mod øst set fra sydsiden af Kilen med en enkelt ung svane i vågen
Chill-faktoren i søndags var høj, da jeg gik mig en tur med mit kamera langs Kilen. Frostvejr og stærk blæst med en bleg, lav vintersol. Jeg kan ikke skjule, hvor meget jeg er kommet til at holde af den altid afvekslende natur her ved Kilen, kun et minuts gang fra mit hjem på Forssavej i Struer. Kilens brakvand og frosten danner lige nu sære mønstre og faconer, og så tror jeg bare, I skal se et par eksempler:


S - bare spejlvendt - tegnet i småis, som vinden og strømmen har drevet sammen
Knækket og glaseret siv
Knækket siv med is
Siv, sne, is vand
Glaserede sivstumper langs bredden
Der vokser is op af revner i isen takket være bølgegang under og frostblæst over isen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar