onsdag den 25. juli 2012

Nøddetyve

Nysgerrige Chip i Astrup Vig
Egentligt var jeg overbevist om, at det var Chip her, der var den skyldige; nøddetyven! Jeg vil nu ikke helt droppe mistanken, indtil det modsatte er bevist. Men her i morgen tog jeg en anden mere overraskende gerningsmand på fersk gerning: Flagspætten med 2 af mine hasselnødder.


Nødderne var ikke alene hugget, de blev også hakket på. Må hellere få sat en flaske bjæsk (til) over, inden de sidste nødder forsvinder!

Men der er nu heldigvis rigeligt til os alle i hasselbuskene ved sommerhuset! Jeg håber, de andre beboere bare lader som om de var hjemme, hvad de jo er, og tager for sig af retterne.

Chip og jeg fik os i øvrigt en lang snak, egern plejer ellers ikke sige så meget, mens han hoppede rundt i træerne omkring mig og nysgerrigt tog sig rigtig god tid - tydeligt at det var hans enemærker, og at han slet ikke var spor bange.

Flagspætten var derimod hurtigt videre, der var trods grenkløften, ikke ordentligt anlæg for nøddebrydning, og der er sikkert en meget bedre plads for det ovre i skoven. Han lader af og til høre fra sig med en ultrakort serie hak - måske kun ½ sekund - inde i skoven. Meget hyggelige naboer!

Flagspætten Søren med en tyvstjålet hasselnød

Ingen kommentarer:

Send en kommentar