onsdag den 5. september 2012

Sommerfugle

Nældens Takvinge på min 600 siders ekstrakt (bilagssamling til en retssag)
Lørdag den 11. august var en rigtig sommerdag. For mig dog også en arbejdsdag. Efter 6-700 sider bilag og processkrifter,  en del sort kaffe og 5-6 timers læsning på terassen blev min koncentration forstyrret af et uventet besøg, som I ser: Nældens Takvinge. Så blev jeg en stund mere optaget af sommerfugle, end retstvister, for sommerfuglebusken i forhaven var opsøgt af en hel flok sommerfugle, men kun Nældens Takvinge.


Nældens Takvinge
Sjovt nok, en uge (og en rigtig træls retssag) senere var det på ny sommervej, men nu var sommerfuglebusken ikke besøgt af en eneste Nældens Takvinge, men kun Dagpåfugleøje - og rigtig mange.

Dagpåfugleøje på besøg den 18. august
Forklaringen må være, at pupperne for de 2 arter er blevet klækket lige med en uges mellemrum. En stor fornøjelse var det for mig, at få fint besøg af mange - og et flot farvel til sommeren, her set fra det tidlige efterår.
Dagpåfugleøje

Ingen kommentarer:

Send en kommentar