søndag den 28. august 2011

Berømmelse?!

Dagbladet 03. august 2011 - Deres udsendtes blog omtalt på højre side nederst
Gennem de år, jeg har blogget, har jeg valgt emner, efter hvad der kun ville interessere mig selv. Nytteløse emner. En bevidst taktik for at skåne mit sarte sind fra pressens blitzlys og yderligere berømmelse (jeg ville nemt komme til at tro, at jeg var noget!). Taktikken har desværre fejlet fælt. Jeg bebrejder en person ved navn Hans Edvard Nørregård-Nielsen.

I påsken 2010 faldt jeg i søvn under højfjeldssolen i sommerhuset - formentlig i skuffelse over at have glemt mine barbergrejer, og i lyset af det skånselsløse faktum, at vinteren havde gjort det af med det analoge TV-signal med sort skærm i sommerhuset til følge (og gæt lige, hvordan vejret var!).

Således ude af mig selv, trådte jeg desværre ved siden af, og kom - uoverlagt - til at skrive om romanske granitkors, hvilket - i strid med min pressestrategi - naturligvis bevirkede, at min blog havnede i spalterne på Dagbladet her den 03. august, som det ses nederst til højre på billedet (Læs i øvrigt selv min i pressen citerede artikel: Link).

I Dagbladets artikel er korsene i Bæksmarkbro hovedhistorien, medens jeg under overskriften "Breum Bryg og korsetter" navnlig interesserede mig for Astrup Korset foruden øl, afpostning og som nævnt, naturligvis lingeri. Pressens bevågenhed om korsene - og min blog - skyldes formentlig den nævnte person - Hans Edvard Nørregård-Nielsens udgivelse i afvigte uge af pragtværket "Limfjorden", hvor han blandt meget andet omtaler, og Kirsten Klein fotograferer, side 38, Bæksmarkbrokorsene. Det har fået Dagbladet til at bringe nyheden om de 2 gådefulde kors i Bæksmarkbro.

Jeg glæder mig til at læse bøgerne (2 store bind) færdige - de tager jo deres begyndelse her på Strueregnen. Fantastisk sprog og klarsyn Hans Edvard! Flotte fotografier (dog for sparsom billedtekst til fotografierne, og de roder lidt i forhold til teksten), men værket er rigeligt sine 500 kr. værd. Det bogværk må og skal alle vi med Limfjordens blå i årene eje, have og læse! Alle I andre kan næppe heller undvære bogværket. Det er i hvert fald kun noget, I tror!

Jeg selv må så leve med pressens bevågenhed...

Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar